آیا شما هم به نرم افزار CRM احتاج دارید ؟ (1395/03/17)

نرم افزار CRM زندگی شما را به عنوان یک مدیر بسیار راحت تر می کند. هم چنین به تیم فروش شما هم کمک می کند تا با روش های بسیار ساده ای  کار خود را با بازدهی بیشتری انجام دهند. اگرچه نرم افزار CRM تقریبا برای تمام کسب و کار ها سودمند است اما این نرم افزار همیشه برای همه مناسب نیست.

اگر عبارات زیر در کسب و کار شما صدق می کند, کسب و کار شما به نرم افزار CRM احتیاج دارد.

شما به دنبال یک راه خودکار برای بالا بردن فروش خود هستید.

نرم افزار CRM نه تنها لیست تماس های شما را مرتب نگهداری می کند بلکه راه حل هایی پیشنهاد میدهد تا در بالا بردن فروش شمارا کمک کند. و باعث موثرتر شدن کمپین های تبلیغاتی شما می شود. که شامل :

واحدهای تولید سرنخ : پیدا کردن مشتریان جدید بصورت خودکار از طریق واحد های تولید سرنخ از منابع مختلف ( مانند رسانه های اجتماعی, بازدید کنندگان سایت, تماس های ورودی, عضویت در خبرنامه و...)

پرورش فرصت های فروش : پیگیری سرنخ ها به صورت خودکار از طریق ایمیل های آماده و وظایف, و یا از طریق تماس تلفنی با آنها .

 نرم افزار CRM می تواند باعث پرورش فرصت های فروش شما در تمامی مراحل فروش یعنی از همان ابتدا تا مرحله فروش شود.

ایمیل مارکتینگ : جمع آوری لیست ایمیل ها بصورت خودکار, کمپین های ایمیل مارکتینگ و ارزیابی میزان دریافت و باز کردن ایمیل ها.

نرم افزار CRM می تواند ایمیل های یادآوری به مشتریان و فرصت های فروش ( تا مرحله فروش ) بفرستد . برای مثال به وسیله یادآوری به آنها می توانیم جلوی فراموش شدن نام شرکت از یاد آنها را بگیریم, می توانیم با توجه به اطلاعات تماس و لیست معاملات آنها, محصولاتی که حدس میزنیم برای آنها می تواند جذاب باشد را معرفی کنیم, و راه های دیگر که جبران فرصت های فروش از دست رفته را می کند.

ایجاد فاکتور و نوشته های آماده : شما می توانید متن هایی در رابطه با روند فروش خود بسازید و ذخیره کنید. تا در هر مرحله از فروش, برای یک مشتری یا گروهی از مشتریان آنها را بفرستید. برای مثال وقتی مشتری آماده خرید بود نرم افزار CRM  می تواند به طور خودکار همان متن ها را تبدیل به فاکتور کند تا شما برای مشتری خود بفرستید.

پیگیری سفارش : اطلاعات پیگیری را به طور مستقیم از میز کار نرم افزار CRM خود ببینید. برای دسترسی سریع و آسان, اطلاعات سفارش هر مشتری را در پروفایل شخصی او می توانید پیگیری کنید.

پیش بینی فروش : به طور خودکار, پتانسیل فرآیندهای فروش کوتاه مدت و بلند مدت و فرصت های فروش, فقط با چند کلیک قابل رویت هستند. این قابلیت باعث از بین رفتن زحمات زیادی که برای جمع آوری اطلاعات می شد, می شود و نمودارهایی از ابتدای کار به ما می دهد.

ردیابی فعالیت ها : نرم افزار CRM به طو خودکار برای هر کارمند فروش پروفایل جداگانه ای مختص به خود فرد و فعالیت هایش اختصاص می دهد که این امکان را به او می دهد تا پیگیری مقدار, هدف فروش, انگیزه و... فروش خود را ببیند و پیگیری کند. این ویژگی کمک بسیار زیادی در رسیدن به هدف فروش هر کارمند می کند.

ردیابی رقبا : حواسمان باشد که رقبا در حال انجام چه کاری هستند ؟ برای مثال, فعالیت های رقبا از قبیل : فعالیت هایی که در رسانه های اجتماعی می کنند, مقاله ها و مطالباتی که راجع به آنها چاپ شده است و اخبار دیگر. تا از عرصه رقابت عقب نمانیم.

همه ی این قابلیت های با نرم افزار CRM به راحتی قابل انجام است.

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم
لیست نظرات

مقالات مرتبط