5 راه کلیدی مدیریت ارتباط با مشتری برای حفظ مشتری: (1394/10/19)

کاهش ریزش مشتری خود را می توان یکی از سودآورترین اقدامات کسب و کار کوچک و متوسط دانست.

حفظ 5% از مشتریان باعث افزایش سود 25-125% می شود. مطالعات نشان داده است برای بدست آوردن یک مشتری جدید باید 5 برابر ، هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتری موجود کرد.

مدیریت ارتباط با مشتری (crm) بعنوان یک نرم افزار ، یک ابزار حیاتی برای حفظ مشتریان سازمان است. شرکت هایی که در Crm  سرمایه گذاری می کنند می توانند از این ابزار برای جلوگیری از فرار مشتری ، افزایش رضایت مشتری و بهبود تلاش متقابل فروش استفاده کنند. در اینجا چند راه استفاده از نرم افزار CRM  در حفظ مشتری را بیان می کند.

  1. تداخلات شخصی: به طور مداوم ارائه تجربه مثبت مشتری به حفظ مشتری بسیار کمک می کند. محققان دریافتند در حال حاضر 69% از برندها روی وفاداری و حفظ تلاش برای نگه داری مشتری تمرکز می کند. موسسات کوچک و متوسط یک مزیت طبیعی بیش از رقبای بزرگ تر خود دارند آن هم تعامل دوستانه با مشتریان خود است. نرم افزار crm  این امکان را می دهد تا به ارائه خدمات شخصی به مشتریان بپردازیم. تعاملات مشتری خود را می توان با توجه به سابقه خرید و سایر داده های ذخیره شده در نرم افزار crm  طراحی کرد.استفاده موثر از داده هایCrm  در تعاملات مشتری می تواند به مشتریان حس مهم بودن و به یاد ماندن دهد.
  2. بهبود شناخت داخلی:

آیا می دانید پر هزینه ترین مشتریان کدام اند؟

آیا می توانید الگوی خرید خود را پیش بینی کنید؟

کار CRm  شناسایی و ردیابی الگوها در ثانیه است. Onboarding  های کارکنان جدید و ارائه همان کیفیت بالا از خدمات به مشتریان به طور قابل توجهی با نرم افزار crm  ساده است. این شفافیت جدید به شما اجازه می دهد که اشتباهات و خطاهای ارتباطات خدمات به مشتریان به حداقل برسد و باعث حفظ میانگین  رضایت مشتری می شود.

3.شناسایی و معرفی کارمندان: برخی از شرکت ها نزدیک 37% برنامه رضایت از کارکنان را بعنوان یک ابزار برای حفظ مشتری است . با نرم افزار سی ار ام شما یک دید کلی نسب به فعالیت کارکنان پیدا می کنید با نرم افزار crm  می توانید خدمات استثنایی به مشتریان خود دهید.تعهد کارکنان می تواند کلیدی برای حفظ مشتری و مزیت رقابتی باشد.

4.حداکثر رساندن فروش: اگر به درستی انجام شود می تواند سود برای هر دو طرف خریدار و فروشنده ایجاد کند. تحقیقات فوستر نشان داده است که 10-30 از دآرمد در صنایع خاصی می آید تنها از توصیه های محصول می باشد.

در طول تعامل با یک مشتری در سازمان تاریخ خرید مشتری در ثانیه موجود است این روش از فروش متقابل می تواند باعث حداکثر رساندن سود مشتریان گردد.

5.پیگیری مشتری معارفه: حدود 65% از درآمد یک شرک توسط ارجاع مشتری هدایت می شود.

 

منبع: http://it.toolbox.com/blogs/insidecrm/5-ways-crm-is-key-to-smb-customer-retention-69833

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم

مقالات مرتبط