حل مشکلات کسب و کارتان با نرم افزار crm (1396/08/9)

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیزی بیش از یک پلتفورم است. CRM رویکردی برای مدیریت تعامل های شرکت با مشتریان فعلی و آینده است. معمولا شامل استفاده از فناوری برای سازماندهی، و همگام سازی فروش، بازاریابی، خدمات مشتری و پشتیبانی فنی است.

هنگامی که از افراد پرسیده می شود "CRM چه مشکلاتی را برای کسب و کار شما حل می کند؟" اغلب پاسخ اینگونه است "دیدن فعالیت های بیشتری از تیم فروش" یا "حتی قابلیت دید بهتر فرایند فروش".

همیشه پرسش بعدی این است، "چطور می توانیم به تیم فروشمان کمک کنیم تا بهره ورتر و اثربخش تر باشند؟"

بیشتر بخوانید:چرا شرکت ها برای رشد به CRM نیاز دارند؟

باید در سازمان تعادلی بین مدیریت و اثربخشی وجود داشته باشد. اگر مالک شرکت بخواهد نقش "برادر بزرگتر" را برای کارکنانش ایفا کند آنها با اجرای CRM مخالفت خواهند کرد و از تمام قابلیت CRM استفاده نخواهد شد. متخصصان فروش در صورتی که مدیریت صمیمانه تر آنها سودی برایشان نداشته باشد در این امر به مدیران کسب و کار کمک نخواهند کرد.

هرگز شرکتی دیده نشده که صرفا علاقمند به اجرا CRM برای هدف بهبود بهره وری و بهره مند شدن فروشندگان میدانی باشند. همیشه حالت مخالف بوده است، زیرا مزیت ادراک شده بیشتر به سمت مدیریت است. تلاش برای ایجاد تعادل بین این دو یعنی باید اثربخشی کارکنان مدنظر قرار گیرد.


اگر مدیر فروش باشید، می خواهید دید بیشتری نسبت به فعالیت های روزانه تیم فروشتان داشته باشید. اما باید از خودتان بپرسید چطور فعالیت های روزانه آن ها را برایشان ساده تر می کنم. چطور به آن ها در تحقق اهدافشان کمک می کنم؟

مدیریت فروش و متخصصان فروش اهداف مشترکی دارند:


  • تحریک درآمد افزایشی
  • به دست آوردن کمیسیون ها و پاداش های فروش
  • کسب و حفظ مشتری

هنگامی که برای اهداف متخصصان فروشتان احترام زیادی قائل شوید، آنگاه فقط لازم است بدانید چگونه این اهداف را برای سازمان خود بکار بگیرید.

 

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم

مقالات مرتبط