5 نکته که احتمالا درباره‌ی نرم افزار CRM نمی‌دانستید! (1395/11/22)

نرم افزار CRM یک ابزار نیرومند در توسعه کسب و کار شماست. ویژگی های کارآمد این سیستم مخصوصا برای کسب و کارهای کوچک به صاحبان کسب و کارها این اجازه را می دهد تا بتوانند با نظم و دقت و سرعت بیشتری پیگیری های خود را انجام دهند و سر انجام بهتری در انتظار کارشان باشد. اما نرم افزار CRM چه کاری برای شما انجام می دهد؟

1-مدیریت پروژه

قابلیت‌های یک نرم افزار CRM خوب آن‌قدر کافییست که دیگر  شما نیازی به خرید ابزارهای دیگر نخواهید داشت. مدیریت پروژه یک نمونه ایده‌آل است. آیا شما واقعا احساس می‌کنید که به سرمایه‌گذاری جداگانه در CRM نیاز دارید؟ در حالی که ابزارهای مدیریت پروژه پاسخگوی نیاز شماست!

سیستم‌های CRM  تعامل بسیار نزدیکی با ویژگی‌های مدیریت پروژه دارند. مزیت این سیستم این است که هیچ شکافی بین داده‌های مشتری و وظایف مدیریت پروژه وجود ندارند.

استفاده از نرم افزار CRM مشتمل بر مدیریت پروژه، منجر به ارتباطات بهتر و نظارت سختگیرانه‌تر خواهد شد.

2- دسترسی از راه دور

در گذشته، بسیاری از فرآیندهای کسب‌و‌کار در یک محل متمرکز انجام می‌شده‌است. جایی که در معرض دید بازدیدکنندگان بوده و هر چیز دیگری در محدوده دفتر اتفاق می افتاده ‌است. این ویژگی برای سازمان‌دهی اطلاعات و گزارشات آسان‌تر بود. اما امروز با گذشت زمان و گسترش تکنولوژی ابری و تلفن‌های همراه، امکان انجام فرایندهای کسب‌وکار در مکان‌های مختلف فراهم است. در نتیجه شما باید به دسترسی از راه دور در crm فکر کنید.

  نرم افزاری که تنها در دفتر قابل استفاده باشد، در واقع اصلا مطلوب نیست. داده‌ها باید بتوانند به هر شیوه‌ای در همه‌ی مکان‌ها مثل سایت مشتری، نمایشگاه و حتی کارمندان از راه دور وارد سیستم شوند.

3-پیگیری اتوماسیون 

هنگامی که داده‌ها زیاد می‌شوند، مهم‌ترین جنبه، فرایند تعامل پیگیری سازگار است.

شما نیاز به نرم افزار CRM ای دارید که به‌طور خودکار، زمان پیگیری مشتری را به شما نشان داده و انواع تعاملات مناسب را معرفی کند. بنابراین شما می‌توانید بر روی تدارکات و پیام‌رسانی متمرکز شوید.

4-آماده‌شدن در تجزیه و تحلیل ترافیک

در حال حاضر، شما باید اهمیت تجزیه‌و‌تحلیل را درک کنید. حتی اگر درک کاملی از آن داشته‌باشید، نیاز به یک ابزار تجزیه و تحلیل یکپارچه دارید. شما نمی‌توانید تنها با جمع‌آوری یک دسته داده به اهداف خود دست یابید؛ بلکه باید با تجزیه و تحلیل درست، قادر به فروش بیشتر شوید. نرم افزار CRM  به شرکت شما در تعریف استراتژی‌ها کمک خواهد نمود.

5-مقیاس پذیری

آیا نرم افزار CRM شما متناسب با رشد شرکت‌تان است؟ اگر بین نرم افزار CRM وتوسعه شرکت مقیاس‌پذیری مناسبی وجود نداشته باشد، از خرید این نرم افزار پشیمان خواهید‌شد.

نهایتا در سرمایه‌گذاری crm عجله نکنید. برای انتخاب بهتر، باید بیش‌تر بر روی ویژگی‌های سازمان خود تمرکز کنید تا تحقیق بر روی ابزارهای مختلف بازار!

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم

مقالات مرتبط