نکاتی در مورد انتخاب صحیح نرم افزار CRM (1395/12/21)

 

نرم افزار CRM مزیت های زیادی برای کسب و کارهای کوچک دارد.آن ها می توانند در وقت شما برای ارتباط با مشتری صرفه جویی کنند.هم چنین می توانند به عنوان یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان ویژه محسوب شوند و در نهایت دلیلی بر بهبود فروش و زحمات بازاریابی شما باشند. اما همه این ها در شرایطی است که شما نرم افزار CRM درستی را انتخاب کنید.

اینجا نکاتی در مورد انتخاب صحیح نرم افزار متناسب با کسب و کار شما ذکر می شود.

زمانی نرم افزار CRM درستی را انتخاب می کنید که :

1-مشخص کردن مشکلی که در حال تلاش برای حل آن هستید

هر کسب و کاری دلایل خود برای استفاده از نرم افزار CRM دارد.از آنجایی که روش های زیادی برای استفاده از نرم افزار CRM وجود دارد، شما باید ویژگی ها و خصوصیات مورد نظر خود را قبل از استفاده از نرم افزار مشخص کنید.هر کسب و کاری چالش های مخصوص به خودش را دارد، بهترین کاری که یک شرکت می تواند انجام دهد پرداختن به جزئیات چالش های اصلی است. پاسخ دادن به این سوالات کمک شایان ذکری در پیدا کردن بهترین راه برای ارتباط گرفتن با مشتریان خواهد کرد.

2-بزرگ ترین ارائه کنندگان لزوما بهترین نیست

در  واقع این یک هشدار جدی است.همیشه اولین اسمی که در مواجهه با سازمان ها و اشخاص می شنوید بهترین برند موجود نیست.از آنجاییکه وضعیت هر شرکت با دیگری متفاوت است، رضایت یک شرکت از تامین کننده اش نمی تواند دلیل بر خوب آن برند برای شما باشد.

3-به دنبال راه حلی باشید که بتواند مشکل شما را حل کند

وقتی که نرم افزار CRM مورد نظرتان را انتخاب کردید، شما باید بر مشکلی که نرم افزار قرار است آن را حل کند، تمرکز کنید و در تمام طول فرآیند آن را در ذهن خود داشته باشید.

4-یک لیست از امکانات ضروری تهیه کنید

یک لیست از امکاناتی که به حل کردن چالش های کسب و کار شما کمک می کند تهیه کنید.برای مثال اگر بر بهبود تلاش های بازاریابی تمرکز کرده اید، شما باید دنبال ویژگی هایی باشید که به شما در این زمینه کمک کند و بتواند در یافتن سرنخ ها و تماس اولیه با مشتریان بالقوه شما را یاری دهد و اگر دنبال تبدیل سرنخ ها به فرصت و مشتریان هستید باید از نرم افزار در جهت الویت بندی مشتریان کمک بگیرید.

5-برنامه ای را انتخاب کنید که به شما اجازه سفارشی کردن(Customize)  مشتریان را بدهد.

صرف نظر از چالش اصلی، هر کسب و کار مشتریانی دارد که در مراخل مختلف فرآیند خرید هستند.پس هنگام انتخاب نرم افزار CRM کارآمد احتیاج به نرم افزاری دارید که به شما اجازه شخصی سازی مشتریانتان بر اساس نیازها و متدهای خاص را بدهد. 

خوشحال خواهیم شد نظر شما را در مورد این مقاله دیدار بدانیم

مقالات مرتبط